- Kod:
-
[b]Imię:[/b]
[b]Wiek:[/b]
[b]Płeć:[/b]
[b]Mag:[/b]
[b]Miejsce zamieszkania:[/b]
[b]Rodzina:[/b]
[b]Zawód:[/b]
[b]Charakter:[/b]
[b]Wygląd:[/b]
[b]Historia:[/b]
A teraz małe objaśnienie:
Imię - pełne imię postaci, razem z drugimi, trzecimi, czwartymi i n-tymi imionami, nazwiskiem, etc.
Wiek - ile postać ma lat; można podać rok urodzenia.
Płeć - no tego chyba tłumaczyć nie trzeba.
Mag - czy postać jest magiem, jeśli tak: jakim.
Miejsce zamieszkania - najlepiej konkretna wioska/miasto, ew. wpisać nomad, podróżnik, coś w ten deseń. Przykład: Królestwo Ziemi, Środkowy Pierścień Ba Sing Se.
Rodzina - wszelkiej maści ciotki babci od strony pradziadka, jeźeli rodzina jest bardzo obszerna - skrócić do rodziców i rodzeństwa i tych, którzy odegrali w życiu postaci ważną rolę.
Zawód - czemu postać oddała się w życiu; niekoniecznie to, czym na nie zarabia.
Charakter - oczywiście najlepiej jest opisać charakter jak najdokładniej, prosimy tylko o brak "dowiecie się w swoim czasie" i tym podobne.
Wygląd - Wiadomo. Mniej więcej dziesięć zdań, ograniczeń oczywiście nie ma
Historia - no tu trzeba trochę pogimnastykować paluszki. Wymaganych jest co najmniej 10 zdań, najlepiej złożonych.
Karty zakładamy w osobnych tematach, których tytuł to imię postaci.
Jeszcze kilka wskazówek, które mogą pomóc:
1. Trzeba pamiętać, że to nie jest nasz świat, więc na wstępie powiem, że wszelkie urządzenia typu iPod czy komórka odpadają. Jesteśmy także w czasie przed wydarzeniami z The Legend of Korra, a ledwo po zakończeniu ATLA. Nie ma więc jeszcze telefonów ani samochodów.
2. Postaraj się, by karta była realistyczna. Nie zaakceptujemy karty, w której postać jest superbohaterem bez Pięty Achillesa. Pamiętaj o wadach charakteru czy wyglądu.
3. Jeżeli chodzi z kolei o historię - niektórzy mają tendencję do przesady, włączając w to mnie. Z historią zawsze tak jest. Nie przesadzajmy w drugą stronę, czyli nie twórzmy zbyt dramatycznej historii składającej się z samych porażek. Chyba, że chcecie prowadzić postać wiecznie niezadowoloną z przeszłego, co wpływa i na teraźniejszego, życia.
4. Zazwyczaj im karta dłuższa, tym lepsza. Usiądź, zastanów się - masz na to całe dwa tygodnie. Nie próbuj z drugiej strony wyciągać tekstu na siłę. Jak nie masz już naprawdę co napisać, zostaw tak, jak jest, żeby nie lać za dużo wody.
5. Postaraj się kartę zrobić w formie opisu książkowego, np.
"Jej włosy, choć powoli traciły swój dawny, złocisty kolor, falowały na wietrze."
Może to jest małą przesadą, ale wiecie, o co chodzi. Niekoniecznie podoba nam się takie coś:
"Ma brązowe włosy, niebieskie oczy i jest wysoka."
Suche fakty nie są aż tak ciekawe, prawda?
6. Kolczyki, makijaż, szalone fryzury - wszystko to jest dozwolone, ale bez przesady. Aplikując te dodatki do swojej postaci, zwróć uwagę na jej wiek.
7. Pamiętaj, by dobrze wybrać miejsce zamieszkania. Nie możesz go zmienić, no, chyba, że kupisz nowe. Przy każdym miejscu, w którym możesz zamieszkać, jest obrazek zielonego domku.